Mijn Gezond Advies
Volg ons op Facebook en Twitter

Afslanken Kan Ook Leuk Zijn!

Gewoon door lekker en gezond te eten.

Met simpel te maken afslankrecepten van ons weekmenu


Herken jij dit ook?

Ik doe al heel lang pogingen om af te vallen, maar niets lijkt te helpen. Alle mogelijke diëten en middelen heb ik geprobeerd. Soms hielp het wel even, maar al snel ging het weer mis.

Die diëten zijn ook moeilijk vol te houden. Vaak moet ik allerlei vreemde producten, zoals shakes, kopen. Dan leef ik in een totaal andere 'eetwereld' dan de rest van mijn gezin. Ik voel mij soms buitengesloten, omdat ik niet normaal mee kan eten.

Soms eet ik heel erg weinig, maar dan ga ik mezelf onprettig voelen. En dan val ik ook niet erg veel af. Ik vraag mezelf dus af of minder eten wel helpt. Voor mij is het belangrijk om te weten wat en hoeveel ik wel en niet kan eten, terwijl ik toch afval.

Mijn Gezond Advies is de oplossing voor jouw probleem!

Dit is wat Mijn Gezond Advies jou te bieden heeft.

Iedere week een nieuw gevarieerd en uitgebalanceerd menu.


Met Mijn Gezond Advies krijg je iedere week een nieuw gevarieerd en uitgebalanceerd menu voor 7 dagen en 6 eetmomenten per dag. Ontbijt, lunch, avondeten en 3 tussendoortjes. Zo weet je zeker dat je voldoende kan eten om de dag door te komen.

De ervaring leert dat mensen, vooral in de beginfase, de menu's veel vinden om te eten. De menu's bestaan uit maaltijden die zijn bereid volgens de laatste voedingsstandaards. Je energiewaarden blijven zo in de juiste balans. Het menu voldoet volledig aan ‘de schijf van vijf’ en is makkelijk te volgen. Bovendien ontvang je bij ieder menu een volledige boodschappenlijst. Wel zo gemakkelijk!

Sanne van der Meer zegt over onze menu's:

"Ook ik ben al 3.4 kilo kwijt. Bij mij was altijd het probleem om de variatie in eten te krijgen. En eindigde altijd dan weer in de gemakkelijke maaltijden. Met deze menu's dus niet meer. Super handig en afwisselend! Bovendien ook gewoon normale dagelijkse dingen en geen shakes of trendy superfoods."

Menu's in verschillende categorieën


Mensen zijn niet allemaal hetzelfde. Voor de één is een menu van 1500 kcal ruim voldoende. Voor de ander is 1800 kcal maar net genoeg. Gemiddeld verbruiken wij ongeveer 2000 kcal per dag. Eet je 2000 kcal, dan val je niet af en kom je niet aan.

Wil je afvallen, dan zal je minder kcal moeten eten dan je verbruikt. Verbruik je 2000kcal en wil je ongeveer 0,5 kilo per week afvallen, dan is een menu van ongeveer 1500 kcal perfect. Afvallen is dus eigenlijk een hele simpele zaak: eet minder dan je verbruikt.

De menu's van mijn Gezond Advies bestaan uit drie verschillende hoeveelheden calorieën: een van 1200, een van 1500 en een van 1800 kcal. Om te berekenen hoeveel calorieën jij verbruikt hebben we een energiecalculator opgenomen. Na het invullen van jouw gegevens, weet je precies hoeveel calorieën je het beste kan eten om in je eigen tempo af te vallen. Dat tempo kies je zelf!

Kim Kwakernaat schreef over onze menu's:

"Yeaaahhhh de eerste week is er bij mij al 1.8 kilo vanaf....De eerste week vond ik goed te doen..ik had weinig last van een honger gevoel...soms was het juist dat ik veel moest eten vond ik haha. Dit is een nieuwe manier om gezond te eten waarbij ik eigenlijk "normaal" eet !! Tuurlijk mis ik de suikers die lekker zijn..maar doordat ik voor de rest niks hoef weg te laten is het goed te doen.

Mijn Gezond Advies is géén dieet.


Mijn Gezond Advies is geen dieet! Een dieet moet je volgen als je een korte termijn oplossing zoekt. Wij bij Mijn Gezond Advies denken dat je er veel meer baat bij hebt als je gedrag ten opzichte van eten verandert. Het is niet het eten dat je dik maakt, maar de manier waarop je ermee omgaat. Heb je eenmaal geleerd hoe je het beste om kan gaan met voeding? Weet je welke lekkere recepten je kunt maken zonder allerlei dikmakers? Dan heb je je gedrag veranderd. Je hebt dan geleerd om een nieuwe en gezonde levensstijl toe te passen. Dat is precies wat wij bij Mijn Gezond Advies willen bereiken: een voor jou nieuwe en gezonde levensstijl. Dat betekent niet dat je altijd maar enorm gezond bezig moet zijn. Dat kan ook met gezonde en lekkere maaltijden.

Een bekende en door velen toegepaste methode is de zogenaamde 80-20 regel. Gedurende een hele week, of maand, is het veelal onmogelijk om je steeds maar aan de regel te houden dat je alleen maar gezond eet. Dit zal je nooit gedurende een langere periode volhouden. Daarom vinden wij bij Mijn Gezond Advies dat er ook ruimte moet zijn voor iets lekkers dat niet per se gezond is. Dat moet gewoon kunnen. De welbekende regel dat je beter alles met mate doet, kun je hier ook in herkennen. Eet je een patatje, neem dan een klein zakje en vergeet de dik makende mayonaise. Drink je een wijntje, neem dan een bodempje. Daarom hanteren wij een regel waarbij je voor 80% gezond eet en voor maximaal 20% per dag kunt eten wat je wil.

Jenny schreef over onze menu's: 

"Vind de week menu's super, lekker, gevarieerd en gewone supermarkt eten, geen moeilijk gedoe !

Persoonlijk advies en begeleiding.


Ben je lid geworden van Mijn Gezond Advies? Dan krijg je daarbij persoonlijke begeleiding. Persoonlijke begeleiding op het gebied van afvallen, voeding en beweging. Wij zorgen ervoor dat jij het door jou gestelde doel bereikt. Zie je het even niet meer zitten? Weet je niet meer waar je moet beginnen? Of wil je gewoon gemotiveerd worden? Ons support team helpt jou.

Heb je specifieke vragen over voeding, allergieën, recepten? Ook dan kun je vertrouwen op het support team. Lust je bepaalde producten niet? Weet je niet wat bepaalde producten zijn? Zoek je naar vervangende producten? Voor dat alles staat ons support team klaar.

Wil je gaan bewegen, fitness doen, joggen? Kortom, actief bezig zijn? Ons support team stelt voor jou een persoonlijk programma samen. Of dat nou is om naar de sportschool te gaan of lekker buiten te joggen. Jij maakt je keuze en wij zorgen dat je op een gezonde en verantwoorde manier aan de slag gaat.


Wendy schreef over onze menu's:

"De menu's zijn super. Ik ben eind september begonnen met op z'n minst 2 liter drinken op een dag en vaker te eten (ik at of niet of 1x op de dag). Ik ben daardoor al 4 kg afgevallen en daarna ben ik netjes uw menu's erbij gaan doen. Alleen heb ik de laatste 2.5 week mij door omstandigheden niet aan kunnen houden....ook niet aan het voldoende drinken, slapen en regelmatig eten. Toch ondanks mijn 2,5 week verzuim ben ik dankzij uw menu's afgevallen. "

Getest, getest en nog eens getest.


De methode van Mijn Gezond Advies is niet zomaar bedacht. Het idee is zorgvuldig tot ontwikkeling en uitvoering gebracht. De bedenkers hebben uitgebreid onderzoek gedaan. Eerst hebben wij op kleine schaal (een groep van 20 mensen) en daarna op grotere schaal (een groep van 175 mensen) de menu's getest. Onderzoek en testen van de samenstelling van de menu's qua onderlinge samenhang, qua voedingswaarden en qua beleving. Dat alles gebeurt op basis van vastgestelde waarden van het Voedingscentrum. Binnen alle menu’s worden de optimale (voedings)waarden bereikt. Niet alleen bij een menu van 1800 kcal, maar ook bij het menu van 1200 kcal. Meer nog dan het zoeken naar de juiste samenstelling en presentatie zijn natuurlijk de resultaten. Binnen de testgroep van deelnemers aan Mijn Gezond Advies blijkt dat een gewichtsverlies van 2 tot bijna 4 kilo zonder veel problemen haalbaar is.

Ja, ook ik wil graag lid worden van Mijn Gezond Advies

Ja, graag wil ik ook lid worden van Mijn Gezond Advies om te kunnen gaan ervaren hoe het voelt zonder de kilo's minder die ik wil gaan wegen. Ik schrijf mij dan ook meteen in en weet dat de eerste maand € 3,95 kost en de daarna volgende maanden € 13,95. Verder weet ik dat ik mijn abonnement steeds kan opzeggen